torsdag 2 oktober 2008

En gång kände jag inte sådan press

Fy vilken dag! Den började rätt bra iofs. Klev upp samtidigt som käre Å. Sedan visade det sig att jag misstagit mig på tvättid. Missade därför en timme av den. Sagt och gjort. Jag tog den överfulla tvättkorgen till tvättstugan och satte igång. Blev stressad pga missen och att jag hade en träff med J och hennes kompis A som i sin tur kunde generera en bostad framöver.

Det fixade sig dock med tvätten och jag fick ha tvättstugan ända till fem. Hals över huvud ner till J för cykelfärd till A. Givetvis ville vädrets makter visa att de just har... makter! Spöregn! Därför ytterligare sen till mötet med A. Buss dit och väl där; jättetrevligt! (Tack!)

Tillbaka till stan där bussarna inte passade så jag fick ändå färdas genom spöregn :-( Tvätt återigen samt städning, diskning och allmänt plock. Rätt tungt. Som pricken över iet ringde min far på eftermiddagen och var långt ifrån positiv ang allt vad gäller mig. Ytterligare sten på den redan tunga bördan :-( Mitt därmed taskiga humör hjälptes upp rejält när Å kom hem och var jätteglad och tacksam för det jag åstadkommit under dagen.

Efter Å's hemkomst sprang jag ner på stan för att lämna in några böcker på biblan, kolla några uppgifter och posta en massa brev. 18.30 kände jag att jag kunde slappna av något. Tog en kaffe, lånade Jane Austen-klubben (för senare avnjutning) och handlade lite gott. Hemma kl 19 och tycker att jag var/är välförtjänt av lite vila (även om min far tycker annorlunda).

Vila är väl det man gör on a holiday, eller? Därför tillbaka till 1990. Tyvärr hittar jag inte nåt klipp från den där underbara kvällen på Eriksberg den 30 juni 1990 när jag första gången såg Madonna. Som substitut får det bli Holiday-klippet från In bed with Madonna (som iaf är filmat i Europa någon månad senare).

...Och jag kan instämma i hennes önskan innan hon går in på scenen (med viss modifikation); This is my hometown so I'm extra nervous so I ask you to give me that little extra, something special to show my dad (and others) that I DID make something out of my life.

Holiday - Celebration. Come together in every nation!

Natti natti! // manken

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Vad sitter du här och skriver uppsatser för, pojkvasker? Har inte du tvätt att stryka? :)

mank sa...

Nä....Men vad har du för systemnät i sladden?