fredag 29 februari 2008

Så ska det låta vs. Öl hos Rickard


What a day! Började inte bra, jag försov mig. Man kan tycka att man inte ska behöva ställa väckarklockan då man inte behöver stiga upp förrän 08.45. Men jo, i mitt fall bör man nog göra det. Vaknade inte förrän 09.20 och det blev bråttom. Ingen frukost vilket kändes i magen. Fick smyga undan och trycka i mig en smörgås på skolan. På väg hem halkade jag på en isfläck och bröt så när benet när jag skulle parera fallet. Höll mig på benen men har ont som fan. Väl hemma tog jag en lång och skön dusch och det kändes därefter bättre. Sedan inte gjort så mycket, käkat middag bestående av wokade grönsaker och lax, besvarat mail och uppdaterat mig nätmässigt. Tog en sväng förbi ICA för att köpa ett paket glass att ha till hallonpajen jag tänkt baka för att avnjuta till premiären av Så ska det låta. Låter mossigt, jag vet, men jag fyller ju dock 34 på onsdag. Man måste ju vara lite vuxen mellan varven då. Hur det nu blir med den saken återstår att se. Rickard tjatar just i detta nu att jag ska komma ner till Esplanaden och dricka öl, och det är ju inte utan att jag är sugen...

Innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra av kvällen ska jag ta och läsa ut Harry Potter och de vises sten. Som svensklärare borde jag ha läst hela serien vid det här laget, men bättre sent än aldrig.

Inga kommentarer: