fredag 28 mars 2008

Sömnproblem


Har nyss vaknat så här vid halv tre-tiden på natten och är hur pigg som helst. Det är inte bra att somna framför TV'n kl åtta på kvällen. Till och med Carola kan ju räkna ut hur det går med nattsömnen då. Jag väcktes av en högljudd fight i kvalitetsserien VIP, bättre sätt att vakna efterlyses!! En bra sak med att jag väcktes är i alla fall att jag kommer ihåg min dröm. Jag hade gärna fortsatt drömma den då den var härligt surrealistisk. Ska försöka tänka på den när jag somnar igen så att jag kan ta vid där jag slutade sist, är nyfiken på vad som kommer att hända.

Jag var på någon slags föreläsning med ett 100-tal människor som mynnade ut i ett studiebesök på ett okänt företag. Till en början var vi på bolaget men helt plötsligt var vi på något slags mejeri. I en sekvens såg vi när 1 ton ostmassa släpptes från ca 10 meters höjd rakt ner i betonggolvet. Denna procedur upprepades 5 gånger. Minns att processen kallades härdning, man härdade osten. Det är i stort sett det jag minns av vad som sades på föreläsningen och det som visades på studiebesöket. Jag var nämligen okoncentrerad. Pia Johansson och jag var som klassens clowner; vi skojade och fnissade och störde hela tiden. Alla andra blev skitsnea på oss. Till slut kom Barbra Streisand fram och kastade små, gröna och hårda tablettasksgodisar på oss och skrek Fuck off. Vi blev väldigt paffa och bestämde oss för att skolka resten av dagen. När vi kom ut från företaget befann vi oss hipp som happ på Copacabana beach. DÄR passar dumkärringen Pamela Anderson på att väcka mig :-(

Jag hoppas verkligen att jag får veta fortsättningen på detta äventyr!

By the way... Någon som är bra på att tyda drömmar?

2 kommentarer:

Emmeli sa...

Tyda drömmar vet jag ju inte om jag är bra på direkt, men däremot att drömma SJUKA drömmar. Speciellt nu. i förrgår drömde jag tex att jag jag haft en affär med en handläggare på soc (eh...) och att jag intensivt önskade att han skulle vara lik Petter så jag kunde lura Petter att barnet var hans ändå (ondskefulla kvinna!) Jag ska fråga psykodynamikerna här på jobbet vad din dröm kan betyda :) Kram på dig!

r1ll0.blogspot.com sa...

Kunde de inte släppt den där ostmassan på Pamela istället...?