fredag 18 januari 2008

Helg!


Fredag kväll och jag är socialt utsvulten. Tur att Johan har tid för mig ikväll. Denna vecka har jag knappt pratat med en enda människa. Några telefonsamtal, några nätkonversationer och en snabb ordväxling med en bekant på ICA, det är nog allt. Sällskap har jag dock haft av Sigge och Ludde. De har iofs varit hur gulliga som helst, synd bara att det är svårt att föra en konversation med två hundar. De står här bredvid mig för tillfället och ser bedjande på mig, det är nog dags för en liten promenad tror jag de försöker säga mig.

Magnus med noll koll undrade ju för ett tag sen varför inte någon svensk TV-kanal hade snappat upp Californication... ja då börjar ju fyran sända det några dagar senare. Det är väl det enda bra programchefen på den kanalen gjort i sin yrkeskarriär. Upptäckte för övrigt en serie jag smådiggade i veckan. The Class. En amerikansk (som alla andra) komediserie som inte visats i Sverige. Dessvärre blev det bara en säsong. Konstigt med tanke på att David Crane ligger bakom serien. Blev också riktigt glad i början av veckan då jag upptäckte att det blev en andra säsong av Jericho, hade nästan gett upp hoppet. Men men... Mirakel sker uppenbarligen. Nu återstår bara att hoppas att Hollywoods manusförfattares strejk är på G att få en lösning så att vårens DVD-kvällar räddas.

Nu blir det tvagning i duschen och sedan grooming. Måste ju vara riktigt snygg när Johan kommer.

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Stackars liten. Känner du dig ensam så betänk att det är aningen ensamt här också. Hora ner dig till centrum så ska farbror r1ll0 bjussa på en bärs och en burgare.

mank sa...

Jamen jag går ut till stora vägen iklädd lite lack och läder och jobbar mig sakta men säkert neråt längs streetan till centrum då ;-)

PS. Innebär detta erbjudande att jag slipper leka husmor i köket idag? DS.