lördag 5 januari 2008

In conclusion



Så var det 2008. Hade någon vag förhoppning om att jag skulle blogga varje dag detta nya år, men se, det sprack redan på nyårsdagen. Julen flöt förbi i ett rätt däst tillstånd. Det åts och det åts och det åts och det åts. Visst är det gott med mat i allmänhet och julmat i synnerhet, men varför detta överdådiga julbord? En fjärdedel vore nog. Det är ju dessutom så att julbordet har en tendens att sprida ut sig ända till nyår i och med att det ALLTID blir rester i överflöd.

Nåväl, maten var god som sagt. Spenderade en vecka i hemstaden Nyköping. Mestadels umgicks jag med min mamma och hennes sambo. Hann också med min käre far och min syster med familj. Har varit fruktansvärt roligt att få mysa med min senaste släkting; systersonen Charlie, 3,5 år. Vi connectar till 100% och han gillar mig som få. Vi har skrattat i kapp och dåsat i soffan.

Den 28 december blev det annat ljud i skällan. Herr Nilsson återvände hem till sin nya hemstad Nyköping i släptåg med herr R1ll0. Hämtade upp dem på Skavsta och körde dem i ilfart till Runebergsgatan. Köpte lite frukost åt dem, for hem till mamma, lämnade bilen, bytte till cykel och for tillbaka till Åkes lilla krypin. Där bjöds det på vin, skratt och spel i form av kort och yatzy. Lagom tipsy gav vi oss av till Birgers där vi roade oss kungligt. I alla fall jag och Rickard. Herr Nilsson var sin vana trogen och lämnade oss i sticket. Tur för Rickard att han var med mig, ty när Åke lämnat stället, tagit taxi hem, försjunkit i djup sömn hade det inte varit lätt för denne att hitta härbärge... Vi promenerade med bestämda steg till herr Nilsson och bankade i det närmsta sönder hans fönster i jakt på tak över huvudet. Inte vaknade han inte. Det gjorde däremot hans grannar... Det haglade några mindre vackra ord som jag så här i efterhand väljer att bortse från. En granne med vänligare sinnelag släppte till slut in oss genom porten, 5 minuter före den skulle låsas upp för resten av natten och dagen... Väl inne i lägenheten sov Nilsson fortfarande hårt. Rickard och jag roade oss lite på hans bekostnad (det tar jag en annan gång, se bilden) och softade en stund med lite spel innan vi, lugnare till sinnet, slog oss till ro.

Så var min vistelse i Nyköping på det stora hela.

God fortsättning på er alla! // manken

Inga kommentarer: