lördag 5 april 2008

Schlagerlördag

Det tog lite tid med veckans schlager, ber om ursäkt. Har dock en dryg timme kvar till deadline. Denna lördag bjuder jag på den otroligt vackra Hannah Graaf. Hon tävlade 2006 med bidraget Naughty boy. Hon framförde bidraget i det årets första deltävling som gick av stapeln i Leksand. Tyvärr gick hon inte ens vidare efter första rösträkningen. Orättvist tycker jag. Även om jag tycker att Linda Bengtzings "Jag ljuger så bra" och Anreas Johnsons "Sing for me" var väl värda sin plats i Globen så anser jag att Hannah skulle ha tagit sig till den där runda byggnaden med hjälp av Andra chansen. Tycker att låten är mycket bättre än upphovsmännens bidrag året innan; "A different kind of love" som då gick direkt till Globen tillsammans med förra veckans bidrag (Nannes "Håll om mig").

Måste tillägga att Hannah är en av de goaste tjejer jag träffat. Öppen, ödmjuk och kvicktänkt. Love you always Hannah!

I övrigt har bloggandet legat nere för min del denna vecka. Beror på att jag legat däckad i megaförkylning. Bättring nästa vecka.

Take care // manken

Inga kommentarer: