söndag 12 april 2009

Myssöndag


Har ägnat dagen åt DVD-tittande och läsning. Riktigt soft. För att inte förslappas helt tog jag en långpromenad på förmiddagen och en något kortare på sena eftermiddagen. 167332 steg har jag skrapat ihop denna vecka, det känns ju helt okej. Med dagens DVD-tittande har jag nästan sett färdigt Six feet under, har endast finalavsnittet kvar. Vilken kanonserie! En av de allra bästa jag sett. Twin Peaks är svår att peta ner från toppen. den kommer nog alltid vara min favorit. Six feet under kvalar nog in på top 3 i alla fall.

Läsandet har koncentrerats till 'Blot* av Håkan Östlundh, en lagom lättsmält deckare. Har läst hans tre tidigare och denna är precis som de helt okej. Varvar lite med Viveca Lärns 'Aprilväder', den sista i serien om Saltön. Tänkte jag skulle läsa ut bägge böckerna under morgondagen så jag kan börja med 'Låt den rätte komma in' som inte har blivit av att läsa förrän nu för min del.

Nu börjar kanelkakan jag har i ugnen dofta gott. Ska fika lite innan jag ser finalen av Six feet under.

Ciao

2 kommentarer:

r1ll0.blogspot.com sa...

Det märks att vi har hyfsat skilda läsvanor. Jag gjorde dock ett tappert försök att läsa "Låt den rätte komma in", men gav upp efter hälften och såg filmen istället. Rätt ok, bra barnskådisar..

mank sa...

Hehe, jag tänkte jag skulle läsa boken först. Ser jag filmen först lär det inte bli av att läsa boken...